Haberin yayım tarihi
2009-12-12
Haberin bulunduğu kategoriler

Af yasası başvuruları 15 aralıkta kapanıyor.

ÖNEMLİ DUYURU: 

Bildiğiniz gibi Herman Van Rompuy başbakanlığındaki Belçika Hükümeti kaçak durumda olan göçmenler için bir af yasası çıkarmıştı.
 
Bu vesileyle bu yasadan yararlanabilecek vatandaşlarımıza başvuru yapmaları için çağrıda bulunmak istiyorum. Dönüşümü olmayan bu af yasasından faydalanabilmeniz için 15 aralıktan önce başvurunuzu yapın.
 
Oturduğunuz belediyeye danışıp geçmişte oturum almak için bir başvurunuz (regularisatie 9bis – 9ter) yürürlükteyse, af yasası formunu doldurup göndermeniz yeterli olacaktır.
 
İlk defa bir başvuru yapıyorsanız belediyeden alacağınız formu, bir avukat veya sosyal kamu dairesinin hazırlayabildiği rica mektubuyla beraber belediyenize başvuru formunu doldurup vermelisiniz.
 
Vatandaşlarımızın bu yasadan faydalanabilmeleri ümidiyle
 
Saygılar,
 
Hilâl Yalçın
Federal Milletvekili 




TYPEFORMULIER

Regularisatieaanvraag 
  
Het gaat om een facultatief formulier dat enkel geldig is in het kader van de indiening van een nieuwe regularisatieaanvraag op basis van artikel 9 bis of van de actualisering van een hangende aanvraag 9.3 of 9 bis, in het kader van de criteria die gedefinieerd zijn door de instructie van 19 juli 2009 betreffende de toepassing van het oude artikel 9,3 en artikel 9bis  van de vreemdelingenwet.
 
Dit formulier moet door de regularisatiekandidaat of door de advocaat ingevuld en ondertekend worden. 
  
·Indien een aanvraag voor een machtiging tot verblijf reeds werd ingediend, in toepassing van het oude artikel 9, derde lid of 9bis (van de wet van 15 december 1980 betreffende het verblijf) en er door de Dienst Vreemdelingenzaken geen beslissing werd genomen in dit kader, of indien de regularisatiekandidaat reeds beschikt over een tijdelijke verblijfstitel die afgegeven werd op basis van artikel 9, derde lid of 9bis (BIVR van een jaar) moet er geen nieuwe aanvraag worden ingediend. Men moet enkel de hangende aanvraag actualiseren, om te preciseren dat de regularisatiekandidaat meent dat hij voldoet aan de criteria die gedefinieerd worden in een van de punten 1.1 tot 2.8.B van de instructie van 19 juli 2009, Voor de actualisering dient u een aangetekende brief te sturen naar de Dienst Vreemdelingenzaken, naar het volgende adres :
 
-Dienst Humanitaire Regularisaties – WTC II – Antwerpsesteenweg 59b, 1000 Brussel –
-of naar het volgende e-mailadres (in het onderwerp van de e-mail OV nummer vermelden) : regulactua@dofi.fgov.be  / fax : 02 274 66 71  (de voorkeur wordt gegeven aan de procedure per mail),

In de actualisering van de aanvraag vermeldt de regularisatiekandidaat welk(e) criterium (criteria) hij inroept en dient hij de nodige stavingsstukken eveneens toe te voegen. Indien de regularisatiekandidaat een van de punten 2.8 A of 2.8 B inroept, moet hij dit doen in de loop van de termijn van drie maanden die op 15.09.09 begint en op 15.12.09, om middernacht, eindigt.

Indien de regularisatiekandidaat een van de punten 1.1 tot 2.7 wenst in te roepen bij het vervolledigen van de aanvraag kan hij dit op eender welk tijdstip doen, zolang de regularisatie aanvraag loopt of zolang de tijdelijke verblijfstitel geldt, en zolang de instructie geldt.
 
·Indien een aanvraag tot machtiging tot verblijf reeds werd ingediend, in toepassing van artikel 9ter, op basis van medische motieven (van de wet van 15 december 1980 betreffende het verblijf) en er door de Dienst Vreemdelingenzaken geen beslissing ten gronde werd genomen in dit kader, of indien de regularisatiekandidaat reeds beschikt over een tijdelijke verblijfstitel die afgegeven werd op basis van artikel 9 ter (BIVR van een jaar) moet er geen nieuwe aanvraag worden ingediend. Men moet enkel de hangende aanvraag actualiseren om te preciseren dat de regularisatiekandidaat meent dat hij, naast de reeds vermelde medische motieven, eveneens voldoet aan de criteria die gedefinieerd worden in een van de punten 1.1 tot 2.8.A van de instructie van 19 juli 2009.

Hij doet dit door een aangetekende brief rechtstreeks naar de Dienst Vreemdelingenzaken te sturen, naar het volgende adres :

-Dienst Humanitaire Regularisaties – WTC II – Antwerpsesteenweg 59b, 1000 Brussel –

-of naar het volgende e-mailadres (in het onderwerp van de e-mail OV nummer melden)  : regulactua@dofi.fgov.be / fax : 02 274 66 71 (de voorkeur wordt gegeven aan de procedure per mail), waarin de regularisatiekandidaat preciseert welk(e) criterium (criteria) hij inroept en de nodige stavingsstukken toevoegt.

Indien de regularisatiekandidaat een van de punten 2.8 A of 2.8 B inroept, moet hij dit doen in de loop van de termijn van drie maanden die op 15.09.09 begint en op 15.12.09, om middernacht, eindigt. Indien de regularisatiekandidaat een van de punten 1 tot 2.7 wenst in te roepen bij het vervolledigen van de aanvraag kan hij dit op eender welk tijdstip doen, zolang de aanvraag op basis van artikel 9ter loopt of zolang de tijdelijke verblijfstitel geldt, en zolang de instructie geldt.
 
·Indien geen enkele aanvraag voor een machtiging tot verblijf in toepassing van het oude artikel 9, derde lid of 9bis werd ingediend of indien er geen aanvraag van de regularisatiekandidaat meer hangende is bij de Dienst Vreemdelingenzaken moet een nieuwe aanvraag op basis van artikel 9 bis van de wet van 15 december 1980  ingediend worden bij de Burgemeester van de gemeente in België waar u verblijft. Het criterium van de lokale verankering, gedefinieerd in de punten 2.8 A en 2.8 B van de instructie van 19 juli 2009 wordt enkel in aanmerking genomen voor de aanvragen die ingediend worden in de loop van de termijn van drie maanden die op 15.09.09 begint en op 15.12.09, om middernacht, eindigt. De aanvraag wordt samen met een dossier 9 bis, namelijk alle bewijsstukken, en eventueel een verklarende bijlage, ingediend.
 
Gelieve het geval waarin u zich bevindt aan te kruisen om het beheer van de actualisering van uw aanvraag te vergemakkelijken: 
 
9bis (en geen beslissing genomen door de Dienst Vreemdelingenzaken) 
 
9ter – medische motieven - (en geen beslissing ten gronde genomen door de Dienst Vreemdelingenzaken) 

9 lid 3 (vroeger) 
 
9bis -  Aanvraag tot verlenging  - Bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister (BIVR 1 jaar), na de indiening van een aanvraag die gebaseerd is op artikel 9bis 
 
9ter – Aanvraag tot verlenging  - Bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister (BIVR 1 jaar), na de indiening van een aanvraag die gebaseerd is op artikel 9ter (medische motieven) 
 
In bezit zijn een verblijfstitel die geldig is tot…………… 
  
FICHE 1 : Gegevens van de betrokkene 
  
DVZ-nummer (O.V.) 
  
RIJKSREGISTERNUMMER(RRN) of geboortedatum 
  
VOLLEDIGE NAAM 
  
VOORNA(A)M(EN) 

Indien u getrouwd bent – gelieve uw naam van gehuwde vrouw en uw meisjesnaam te vermelden.

Indien u een bijnaam heeft (verkorte vorm van meervoudige familienaam of andere), gelieve die te preciseren. 
 
BURGERLIJKE STAAT 

GEBOORTEPLAATS 

NATIONALITEIT 

Indien u over een dubbele nationaliteit beschikt, gelieve die te preciseren. 
 
IDENTITEITSBEWIJS

 Identiteitskaart OF
 Paspoort OF
Deze twee soorten documenten moeten niet noodzakelijk nog geldig zijn.
  Asielaanvraag of beroep loopt nog OF
  Rechtvaardiging van het feit dat het onmogelijk is om het document in België te bekomen.
De bewijsstukken als bijlage toevoegen (kopie van de identiteitskaart of kopie van de  eerste 6 pagina's van het paspoort). 

BURGERLIJKE STAAT 

Indien u getrouwd bent – gelieve uw naam van gehuwde vrouw en uw meisjesnaam te vermelden.

Indien u een bijnaam heeft (verkorte vorm van meervoudige familienaam of andere), gelieve die te preciseren. 

Samenstelling van gezin (echtgenoten/ongehuwde partner en bloedverwanten in de nederdalende lijn) 
 
Naam

Voornaam

Geboorte-datum en geboorte-plaats 

Nationaliteit 

Son Haberler

Hits: [srs_total_pageViews] Visitors: [srs_total_visitors]
Copyright © GUNDEM.be
Site içeriği ve dizaynın tüm hakları GÜNDEM.be websitesine aittir.
Kopyalamak ve izinsiz kullanmak kesinlikle yasaktır.