Haberin yayım tarihi
2009-12-28
Haberin bulunduğu kategoriler

Kerstmis, religieus feest versus commerciële hype

Staan mensen nog wel stil bij de religieuze betekenis van Kerstmis? Of hebben ze tegenwoordig meer oog voor de kleur van de kerstballen of voor de ogenschijnlijk aartsmoeilijke opdracht: wie krijgt welk cadeau?

Als we de straat op gaan en het een aantal voorbijgangers vragen, blijkt dat in veel gevallen Kerstmis als christelijk feest ter ere van de geboorte van Jezus aan het verdwijnen is. Volgens pastoor Dries Ghesquiere van de kerk in Termien is dat de schuld van de media. "Kerstmis is tegenwoordig niet meer wat het geweest is. Er is te veel commercialisering in de media."




© 2009 – StampMedia – Fatima Bouchelta, Anissa Ajmerrou, Amal Maataoui, Hasna Ankal

Son Haberler

Hits: [srs_total_pageViews] Visitors: [srs_total_visitors]
Copyright © GUNDEM.be
Site içeriği ve dizaynın tüm hakları GÜNDEM.be websitesine aittir.
Kopyalamak ve izinsiz kullanmak kesinlikle yasaktır.